tisdag 16 april 2013

Winds of change

Tänkte jag skulle uppdatera mitt liv här på bloggen. För jag kan väl säga att det känns som om mitt liv liksom står inför en ny era! I positiv bemärkelse får jag väl dock säga :)!

Träning: nåja jag skulle ljuga om jag hävdar att jag vore i bra form för hela hösten och vintern har jag varit extremt lat! Men jag vet att jag kan! Så nu är det dax att snöra på mig joggingskorna, ta på mig baddräkten och sätta mig på cykeln, för självklart tänker jag även i år göra den skånska klassikern :)! Gjorde den förra året och när jag tog upp träningen då var jag om möjligt i värre form än i år. Här ju dock lagt på mig några fler kilo nu men se försvinner förhoppningsvis som en bonus :)!

Livet: livet känns absolut lite ljusare och bättre nu. Min relation till Nisse är faktiskt helt okej o h det känns bra, vi har ju trots allt två fantastiska pojkar ihop. Även barnen verkar må bättre och det värmer såklart mitt mammahjärta ännu mer! Jag kan självklart fortfarande ha dåliga dagar men jag känner att jag trots allt har det bra. Jag har mina underbara barn, min fantastiska familj, mina minst lika underbara och fantastiska vänner och jag har min älskade Henrik <3! Så jag känner mig faktiskt lyckligt lottad trots allt.

Det orosmoln som finns på min himmel just nu är vad jag ska hitta på i höst! Verkar som om jag inte kommer ha något jobb då så just nu letar jag efter ett nytt med ljus och lykta.  Samtidigt tänker jag, det ordnar sig. Faktum är att Timbuktus låt spelar i mitt huvud om och om igen och DET måste ju va ett tecken :)!

Kärleken: jag har fått det bra! Har nu varit tillsammans med Henke i 1,5 år och det känns fortfarande helt underbart!  Även barnen gillar Henke och det gör det hela så mycket mer fantastiskt! Så nu bor vi mer eller mindre alltid hos Henke. Därav har vi tagit beslutet att vi ska säga upp min lägenhet så efter sommaren blir vi officiellt sambos! Känns helt perfekt men visst är jag samtidigt lite rädd. Men det finns allvarligt talat inget försvar till att betala för en lägenhet som inte används. Och vi trivs ju ihop och vill vara på samma ställe och då finns det ju faktiskt inga andra alternativ :)!

Sist men inte minst så är ju våren här och det mina vänner gör ju att allt känns så mycket lättare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar