måndag 23 augusti 2010

Vänner

En vän är någon man har vid sin sida i vått och torrt, en vän kan man lita på att den finns där när man är glad, arg och ledsen. En vän baktalar dig aldrig. En vän dömer dig heller aldrig för att du gör dumma saker. Tvärtom, en vän stöttar dig och får det dumma att bli mindre dumt. En vän förstår när du är ledsen och vill vara ifred. En vän ser dig när alla andra runtomkring verkar blinda. En vän finns där för dig i vått och torrt. En vän ger dig en kram när du som mest behöver den.  En vän hör av sig när det gått ett tag och frågar hur du mår. En vän stöttar dig när du gråter och skrattar med dig när du är glad. Jag har inte speciellt många vänner men där finns ett fåtal och jag hoppas dessa vet att jag älskar dem och att jag alltid, alltid kommer att finnas för dem. Även om jag drar mig undan ibland och mest har alla taggar utåt för tillfället så finns jag här!

2 kommentarer: