söndag 29 augusti 2010

En fullspäckad helg!

I fredags var det dax för skifte i lägenheten och jag tog min resväska och åkte hem till mamsen och papsen igen..... Där stannade jag dock inte jättelänge. Då min kära storebror kom på besök åkte vi ut till syster yster i hästveda där vi tillbringade kvällen pratandes över ett par öl. På lördagen packade vi in oss i bilen, hämtade upp Samuel, Louise och Petra för att styra  kosan mot Köpenhamn och midnattsloppet! På vägen dit kokar min bil EFTER sista avfarten i Sverige. Får stanna på motorvägen och konstaterar att där inte finns en droppe vatten i kylaren... Efter att vi fyllt på kylaren med RAMLÖSA med hallonsmak och en med mangosmak kör vi bort till brofästet där en vänlig lastbilschaufför hjälper mig och fyller på 10! liter vatten i min kylare. Han skrattar lite åt mig och säger på knagglig engelska Hey, you must go to verkstad.... This isn´t normal! Nåväl vi kunde därefter ta oss över till Köpenhamn, vilket för övrigt är en fruktansvärd stad att köra bil i!
I Köpenhamn tar det oss ett par timmar att lokalisera var vi egentligen ska ta vägen. Ett par timmar som gör att syskonen Sjöstedt är farligt nära att ryka ihop ordentligt eftersom vi alla tre aldrig kan ha fel=P! Men efter många om och men är vi framme vid Runners Corner och Petra och Samuel kan registrera sig för start. Petra springer milen på drygt 53! minuter och samuel på 58 minuter! Så grymt bra kämpat av dem båda och jag är väldigt stolt över dem men även avundsjuk på dem båda. Hemma i Sverige är vi inte förrän vid halv tre på natten.
Idag har jag umgåtts med storebror hela dagen! Vi åkte hem från syrran vid ettiden. Åkte ner till lägenheten och hämtade lite grejor som jag glömt och pussade lite på barnen. Sen bar det hit till mamma och pappa. var och tränade på gymmet med Petra, vilket var väldigt välbehövligt. Sen lämnade jag bror vid tåget och nu sitter jag här i min ensamhet och undrar var helgen egentligen blev av.
Nu blir det sängen och förhoppningsvis lite sömn.....
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar