fredag 15 april 2011

It´s all about the money!

Så! Nu tror jag att jag är nöjd med de utbildningar och kurser jag sökt till hösten. Inser att jag nog är något osäker på vad jag egentligen vill med mitt liv men nu har jag sökt in till specialpedagog i 1:a hand, Magisterprogram i beteendevetenskap i 2:a hand och Socionomprogrammet i 3:e hand. Sen har jag sökt kurser i webbdesign och grafisk design mest för att jag tycker det är skoj. Så nu är det bara att hålla tummarna på att jag kommer in någonstans och att jag hittar något sätt att finansiera mina studier.... Har pratat med csn och de kan eventuellt bevilja ett år med studielån till mig om jag skriver ett personligt brev om varför just jag ska få ett extra år med lån.....

Det är ju iaf en liten möjlighet men samtliga ovan nämnda utbildningar är på mer än ett år så det räcker ju inte riktigt. Därför tänker jag nu leta fonder från vilka jag kanske kan söka stipendier för att läsa, så om någon som läser detta vet några sådana mottager jag tacksamt tips! För nu är jag sjukt taggad på att läsa! Jag vill, jag vill, jag vill få gå i skolan igen! Men som sagt allt hänger på de där förbaskade pengarna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar