lördag 20 november 2010

Undrar vem som ringer.......

Det har börjat ringa någon med skyddat nummer till mig i tid och otid.... De säger ingenting. Jag hör bara att någon är där för de lägger inte ens på...  Min första tanke var att det är Nisse men han ringer själv oxå så det är det nog inte.... Tycker det är lite läskigt för det börjar bli ganska ofta så jag är glad att jag har hund.

I går hade jag besök av Patrik=)! Han tittade hit med lite goa öl sen promenixade vi ner till Zuperbowl och hälsade på Petra och Tebbe som fick jobba och slita de stackarna....Jag och Patrik delade en flaska rödvin och det har mitt huvud fått sota för idag kan jag lova! Kvällen var riktigt trevlig förutom att min telefon envisades med att ringa konstant..... 19 samtal från Nisse och 7 från min anonyma stalker..... Funderar allvarligt på att vara utan telefon.... är ju ändå bara de två som ringer mest hela tiden och det vill jag ju ändå inte. Kvällen avslutades iaf med att jag fick en inbjudan till zb:s personalfest av chefen därnere.... Trots att vi inte riktigt var överrens angående vilket fotbollslag man borde heja på =P.... En rolig prick var han dock! Får väl se om jag vågar mig dit på den där festen.....

Idag har jag mest tagit det lugnt. Samuel har varit hemma och hälsat på och han gkorde mig sällskap på en långpromenix med hunden. Mysigt! Saknar barnen så det gör ont så jag blev så glad att han tittade hit en sväng! sen har jag varit och handlat julmust och clementiner! Julstämningsvarning på det faktiskt! Sen har jag hyrt New Moon så jag sitter och tittar på den här i min ensamhet....

Nisse har ringt x antal gånger ikväll med.... Tom att titta på film är tydligen förbjudet. Så det var ett himla väsen i telefonen... Är så trött på att han ska lyckas att ta ifrån mig varenda stund då jag har roligt eller mår bra. För det gör han. Känner jag någon gång att ångesten är mindre, att den där klumpen i magen och bröstet lättar ser han till att den kommer på plats och helst då större än innan.... Jag HATAR att jag inte bara kan strunta i alla hans påhopp.... Jag skiter i honom men han blandar ALLTID in barnen och talar om för mig hur illa JAG gör dem....  Jag undrar ibland om han någonsin kommer att släppa mig fri.... För jag är inte fri. Jag har gjort slut, skilsmässopapperna är undertecknade och inskickade och han har flyttat. Men fortfarande KONTROLLERAR han mitt liv..... För så är det. Jag avstår från att göra saker för att undvika bråk. Jag vet ju att vad jag än gör får han reda på det och sen är det igång... Det är inte så här jag ville leva mitt liv. Jag vill kunna leva utan att känna skuld. Jag ger snart upp och skiter i allt för det är ändå inte lönt...... För hur jag än gör blir allting bara fel ändå.....

2 kommentarer:

  1. ....och precis därför ska du göra det DU behöver för att må bra....vad du än gör kommer han att hitta fel....till och med om du skulle gå tillbaka till honom.....därför ska du göra det du behöver....till sist tröttnar han!!!! Så länge han kan se att han kontrollerar ditt liv fortsätter han......Love you!

    SvaraRadera
  2. Jag tror på sommaren, jag tror på ljuser, tror på nånting bättre än nuet.. tror på att allt kommer att bli bra, vet att det är så.. vad skulle jag annars tro på? Varför skulle jag annars försöka? Varför vill jag ändå fortsätta lite till? Jo, för att sommaren kommer snart.. snart vänder det, ljuset kommer in i mitt liv igen, lyckan att få vara glad och se sina älskade barn växa upp till fina människor! Jag tror, även om jag inte orkar, inte har kraft. Jag tror på dig, tror på att sommaren kommer till dig också! För det är du värd, det är alla människors rätt!
    Snart, snart vänder det och sommaren är här! Så måste det vara..
    Sommar kramar till dig!

    SvaraRadera