söndag 22 maj 2011

3 veckor kvar....

I morgon går jag in på den mer eller mindre sista vanliga jobbeveckan för mig innan sommarlov. För sen i nästa vecka är jag i stockholm och sen är det sista veckan innan sommarlov och den är helt rörig! Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning för sen är det slut. Jag är sen inte längre en del av Norrängsskolan. Finns några jag kommer att sakna ohyggligt mycket. Jag menar jag saknar er redan eftersom vi inte längre jobbar ihop men nu har jag åtminstonde någon gång ibland träffa på er och kunnat snicksnacka lite. Men nu kommer det inte att bli så mer och det gör mig faktiskt ledsen.....

Men men life goes on och förhoppningsvis hittar jag min plats i det och kan komma vidare. Måste bara hitta ett förbenat jobb..... Just nu funderar jag på om jag ska söka mig utanför skolvärlden. Är så trött på att inte kunna känna mig trygg att här ska jag få vara kvar. Vill ha ett jobb där jag kan känna mig trygg och få en inkomst som jag överlever på.... Samuel är så söt och har letat jobbannonser till mig som han sedan lagt som genvägar på skrivbordet. Han tycker jag ska bli bilförsäljare :)! Enligt honom hade jag alla egenskaper de sökte förutom erfarenhet från bilförsäljning. Men wtf, söka kan jag ju alltid. Kan ju bara få ett nej! Det enda bekymret är att jag fullkomligt SUGER på att skriva personligt brev om mig själv. Jag menar, vad är jag bra på förutom att ställa till det för mig? Nej behöver verkligen hjälp med det så jag måste bara hitta någon som kan tänkas vilja göra det. På något sätt ska jag lyckas så är det bara!

Funderar också mycket på vad jag ska göra för att utvecklas och återfinna lusten att leva! Är ju mest bara bitter och ledsen nuförtiden och jag börjar tröttna på mig själv! Gör något åt ditt liv då din gnällspik tänker jag till mig själv med jämna mellanrum. Så nu har jag bestämt mig. För att utveckla mig själv ska jag vaje månad göra MINST en sak som jag aldrig gjort förut och jag ska göra den själv! Det kan vara allt från att gå och fika med mig själv till att resa bort själv ja eller något annat. För let´s face it. Jag ÄR en ganska blyg person och jag går knappt upp till stan ensam för jag tycker det är jobbigt och vill ständigt ha någon med mig...... Då jag har total brist på fantasi för denna utmaning så vore jag tacksam om ni mina kära läsare ville komma med tips och förslag till mig om vad jag kan göra!

Nej nu är det dax att dra till macken för att jobba. Önskar er alla en skön söndagskväll=)!

Peace, love and understanding/ Helena!

PS: Sverre! Såg din kommentar till föregående inlägg. Jag saknar dig med och hoppas jag får äran att träffa på dig under veckan! Mellan vilka tider är det du jobbar??? KRAM!

1 kommentar:

  1. Hej! Jobbar till ett denna veckan också, sedan fullt( = en vecka..)
    Blir nog att cykla till Hästveda på tisdag, men vi har ju studiedag på fredag. Kanske vi ses då!?!
    Tills vi ses....KRAM!

    SvaraRadera