onsdag 22 juni 2011

När alla ord har tystnat.....

Är i underbara vackra Slättsjö! har varit här sedan i måndags och skulle faktiskt kunna tänka mig att stanna länge till! Det enda jag saknar är en riktig toalett, här finns bara utedass, men jag använder mig av skogen! Att åka hit var nog det bästa jag kunde gjort. Jag har levt riktigt primitivt! Här finns som sagt ingen riktig toalett och inte heller något rinnande vatten så det blir till att pumpa vatten ute på gården som jag sedan får värma för att kunna tvätta mig, diska etc. Avlopp finns här dock tack och lov! För att få värme får jag elda i spisen, som tur är finns här färdighuggen ved ute i vedbon men även den får kånkas in från gården. Men oj vad härligt det känns att jag faktiskt klarat allt helt själv! Ja för alla kanske det inte är så stort men jag har ALDRIG gjort något sådant här förut så jag känner mig duktig=)! Även om här är en del jobb att fixa med så har jag även kunnat göra det jag kom hit för att göra. Komma bort från verkligheten. Jag har kunnat bara vara, njuta av att vara ledig, tänka, tänka och åter tänka eftersom här faktiskt inte finns så mycket mer att göra och här är så ofantligt tyst så man kan i princip höra tystnaden. Och även om jag gråtit massor när jag varit här så är det läkande tårar. För jag har också kommit till en del insikter. Men i morgon bär det hem igen. Vill egentligen inte men det är ett nödvändigt ont. Men jag har bestämt mig för att jag kommer åka hit så mycket jag kan i sommar! Har man ett sånt här ställe att tillgå är man dum om man inte utnyttjar det....

Underbart vackra slättsjö!

Här med=)!

Och så här ser det ut på framsidan=)!

Trädgården!

Jag lyckade minsann få fyr!

Här hämtar jag vatten för tvätt och disk!

Härinne ligger dasset.... Jag använde dock skogen.

Min absolut bästa vän som jag alltid kan lita på och som alltid finns där utan att knorra <3!

Gandhis paradis! som han dock ej fick röra;)!

grilltajm!

Köket... någo omodernt......

Men ganska charmigt ändå :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar