måndag 27 juni 2011

Tråksommar!

Är så sjukt uttråkad på att gå hemma så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det händer ju absolut ingenting och alla andra är fullt upptagna på sitt håll så det känns som om man lika gärna kunde ha jobbat. Dessvärre verkar det som om jag blir ledig även denna veckan. Måste försöka ta mig för något. Ska åtminstode försöka ta mig ut på jordgubbsplockning med Hampe för det har jag lovat honom. Sen MÅSTE jag ta tag i min lägenhet. För här ser ut som kriget. Samuel fyller år på fredag och jag misstänker att det blir jag som får anordna kalaset även om jag egentligen inte orkar..... Samuel har redan gett mig indikationer om det nämligen. Jag har Louises student i alltför starkt minne och den tärde på mig. Jag fixar det liksom inte. Jag är trött.

Vet faktiskt inte vad det är med mig men jag har blivit nästintill apatisk när jag är hemma. Är jag på jobbet eller om jag ska hjälpa någon annan så funkar det. Idag har jag exempelvis hjälpt Tina och hennes familj att flytta och det gick bra. Men när jag är hemma är det precis som någon trycker på en knapp och jag orkar verkligen inte göra något. För jag är trött! I köket har jag typ ett ton disk men tänker hela tiden att jag tar den i morgon så fylls den på. Idag har jag åtminstonde dammsugit men det var bara för att jag faktiskt skulle få besök så det var mer eller mindre ett måste.

Sen har jag ju min förbaskade förkylning som jag aldrig verkar bli av med som gör mig ännu tröttare. Men jag tänker inte lägga en halv dag på att gå till doktorn för att de inte ska hitta några fel på mig så jag biter ihop och står ut, men den är troligen en starkt bidragande orsak till min trötthet eftersom hostan håller mig vaken om nätterna. Har haft den i lite drygt tre veckor nu så det är jobbigt helt enkelt.

Så, nu är det nog klagat. Nu klistrar jag på mitt happyface utåt igen och låtsas att allt är bra! Ha det bäst mina vänner! Nu ska jag sova!

Over and out från en mycket trött Helena......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar