onsdag 23 mars 2011

Dagens tankereflektioner

Har inte skrivit här så mycket. kan nog bero på att det är lite stiltje i mitt liv. Det händer absolut ingenting, Nada och det är förbaskat tråkigt rätt och slätt. Däremot har jag tänkt en hel del under veckan. Tänkt massor faktiskt. Har sett och reflekterat över människors beteenden.

Jag tycker det råder ett kopiöst överdrivet bekräftelsebehov hos många. Jag menar jo, jag kan också tycka det är trevligt med bekräftelse men i lagom proportion för guds skull!!! En del fiskar efter det så man helt enkelt håller på att spy och man har helt enkelt lust att säga till dem att sluta göra sig själva till fullständigt åtlöje! Förvisso är det kanske inte så konstigt, med tanke på att en forskare nu faktiskt kommit fram till att vackra människor behandlas bättre än fula! Fruktansvärt upprörande kan jag tycka men det värsta är att det nog stämmer....

Funderar på om kärlek har en åldersgräns. Generellt har den väl inte det men själv har jag sagt att jag aldrig skulle kunna träffa någon som är under 30 och uppåt håller jag det nog till ca 40. Skulle kännas weird att vara tillsammans med en 50-åring eller ännu värre en 20-åring. Har svårt att se vad jag skulle ha gemensamt med dessa. Fast jag kan tycka det är värre med en 20-åring än en 50-åring..... Fast kanske är det jag som är trångsynt....

När vi ändå är inne på ämnet kärlek och relationer så funderar jag rätt mycket på hur folk orkar hålla på som de gör egentligen. Tydligen ska man orka med att hålla på med en tre, fyra åt gången! Fattar inte var moralen har tagit vägen hos folk! Jag skulle aldrig kunna ha mer än en åt gången för jag känner att jag måste känna något för personen i fråga. Och jag skulle känna mig....konstig och elak om jag skulle ha flera stycken samtidigt. Visst är man öppen med att det finns flera alternativ kan det väl vara okej, även om inte jag skulle  klara det är väl för konservativ eller något, men när det ska smusslas och ljugas om det. Då tycker jag det bara måste vara jobbigt. Jisses! Tänk bara på att komma ihåg vad man sagt till vem!

Sen har vi nätdejtingen! Herregud säger jag bara!!!!!! En kompis registrerade mig på en sida mest på skoj, men jag gick ur där riktigt snabbt igen. DET var helt sinnessjukt! Och jag är verkligen INTE där kan jag säga. Så nej, någon internet dejt kommer det aldrig bli för mig.

Nej jag är inte riktigt bra på det där med att vara singel, dessvärre gör ju det att jag troligen kommer att förbli ensam i all oändlighet. Behöver nog lite slampiga gener eller något för jag är på tok för pryd och konservativ för mitt eget bästa......

2 kommentarer:

  1. Inte är det lätt inte.. å inte blir det bättre av att man grunnar för mycket heller.. Man får väl tro på tv reklamen.. Plötsligt händer det bara!
    Håller tummarna för kärleken!!!
    Kramar..:-)

    SvaraRadera
  2. Heh! Nej Sverre det är det inte.... Och tyvärr tänker och analyserar jag way to much! Men ja, jag sätter oxå mitt hopp till TV-reklamen! Suger åt mig av kramen så länge=)! Kram tebax!!!!

    SvaraRadera