torsdag 17 mars 2011

Smärtan har vunnit över mig.........

Igår var dagen med stort D! Min operation genomfördes och jisses vad nervös jag var innan! Men det gick bra och efteråt kom snälla, snälla Patrik och Tebbe och hämtade mig så att jag kunde få hem bilen. Operationen gick som sagt bra och jag fick se det som de dragit ut efteråt. GROUSE kan jag säga. Liknade nästan daggmaskar. Dessutom var där skitmycket blod så jag var nära att svimma eftersom jag inte riktigt klarar sådant. Nu har de lindat in mitt ben i bandage som jag ska ha till i morgon kväll, därefter måste jag gå med stödstrumpa i tre - fyra veckor. Snyggt! Not! Fast det var hyfsat fina stödstrumpor måste jag säga, liknar nästan stay-ups. Tur att det inte är sommar riktigt än! Men jag är glad att det är över, har dock förbaskat ont just nu och hoppas det läker fort. För det är nästan outhärdligt!

Jag var väldigt tuff innan och hävdade bestämt att jag visst skulle kunna jobba direkt. Men nej. Det kommer inte att funka. Den smärta som jag just nu har i mitt ben går inte att beskriva i ord! Och det är liksom på flera olika ställen. Mitt ben har just nu x antal stickhål i sig och de bultar, spänner och svider omvartannat allihop! Och värktabletterna hjälper inte, nu har jag dessutom tagit så många som jag får ta på en dag så det lär inte bli jättemycket sömn inatt heller fast jag är sinnessjukt trött=(! Dessutom sitter bandaget som jag har runt hela benet, från tårna upp till ljumsken så förbannat hårt att jag håller på att få panik och det gör det svårt att gå! Därav har jag bestämt att jag nog helt enkelt får stanna hemma imorgon också......

Så här snyggt lindat är mitt ben just nu.....

Sist vill jag säga TACK till alla er som hört av sig till mig för att höra hur det är med mig! Blir så otroligt glad över det! Så himla gulligt=)! Sov sött allihop! God natt från en öm och mör Helena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar