torsdag 10 mars 2011

I morgon är det fredag....

....inte för att det gör så stor skillnad för mig eftersom jag jobbar i helgen men fredag är fredag! Och jag får åtminstonde andrum från skolan som just nu känns som ett mer måste än som något positivt. Inte bra! Letar motivation så det skvätter om det men tyvärr lyser den med sin frånvaro. Kan ha något med det tråkiga vädret att göra för inte blir man på bättre humör av det. MEN jag har bestämt mig för att nu jäklar ska jag ta tag i mig själv så att jag tar mig upp i ljuset igen! Herregud, vad är det som händer med mig? Jag borde vara glad som en speleman men ändå känns allt bara blaha blaha. Och sen börjar jag bli paranoid oxå för jag lyckas altid tolka omvärlden på ett sådant sätt att jag tror att ingen vill ha med mig att göra. Galen är nog vad jag börjar bli. Sad but true....

I morgon är det fredag. Då åker barnen hem till Nisse =(, Känns lika vemodigt varje gång och jag har det där gnagande dåliga samvetet för att jag inte riktigt hunnit med allt det där som jag tänkte..... Fortfarande är Samuels rullgardin inte uppsatt, vi hann inte med den där skogsturen vi pratade om och på grund av alla aktiviteter (läs Samuels fotboll) hann vi inte med vårt obligatoriska onsdagsmys. Dessutom är det allt onödigt tjat och alla onödiga diskussioner som maler i huvudet... Är ganska trött på att känna mig som en usel mamma men det är väl något man liksom får på köpet vid en separation....

I morgon är det fredag och trots att jag ska jobba på lördag så börjar jag ju faktiskt inte förrän två så i morgon blir det PARTY! Ska ha min första fest i lägenheten, tyvärr är där inte så många som ville/kunde komma så vi blir fyra - sex tjejer som ska sitta här och förfesta lite grann men vi ska nog kunna ha superskoj ändå. Senare sluter dessutom Petra och förhoppningsvis Patrik upp. Jag ser verkligen fram emot i morgon kväll och hoppas hoppas på att den ska bli bra.

I morgon är det fradag så alltså ska jag upp och jobba. Därför borde jag definitivt ge upp och gå och lägga mig nu. God natt världen. Wherever you are.

1 kommentar: