måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag.

Tycker det är en riktig fjantdag faktiskt. Enda syftet är att man ska köpa grejor och göra av med pengar. Kan man inte visa att man tycker om någon mer än en dag om året så kan man lika gärna låta bli. Jag älskar att ge presenter till de jag tycker om men det ska vara spontant. Inte för att man måste. Min allahjärtans dag har jag firat genom att gå långpromenad med Gandhi, äta rester från igår och dricka vin. Så nu efter fyra glas är jag sådär lagom trött så jag lär sova gott ikväll! Därför ser jag till att komma i säng nu innan det gått ur kroppen.  Börjar bli alkisvarning på mig som känner att om jag dricker lite på kvällen så sover jag bättre..... Får väl se till att skärpa mig på den punkten. Inte sunt att sitta själv och pimpla vin. Men jag behövde det idag. Är nog inte så mentalt stark ännu som jag trodde. Idag cyklade jag hem efter att ha lämnat bilen till pappa storgråtandes utan någon egentlig anledning. Jag behöver låna bilen på fredag för att ta mig till doktorn i Malmö och han sa att han inte bestämt om han behövde den eller inte. Vet att det var på skoj, men ibland klarar jag det inte. Är så trött på att inte kunna klara mig själv utan behöva ligga allt och alla till last och då blir sådana kommentarer till fullt allvar för mig. Så följden blev att jag drog i hundranittio därifrån och cyklade i raketfart med tårarna sprutandes genom stan. Så såg ni ett patetiskt vrak som kom cyklandes så var det jag. Så vinet var välbehövligt. Nu tänker jag inta drömmarnas underbara värld. Det enda stället där jag mår bra. God natt världen.

1 kommentar:

  1. Kämpa på och se målet framför dig. Inte lätt, men det enda som håller en kvar på "spåret". Det kommer att bli bra, så är det bara!
    Kramar

    SvaraRadera