måndag 14 februari 2011

I wonder if I ever cross your mind.......

Det börjar bli ett enormt tjatande på folk om min vikt. Innan var jag för tjock, nu är jag för smal. Hur fan ska ni ha det? Jag kan härmed dementera: NEJ, jag är inte sjuk, har inga ätstörningar och jag bantar inte ens en gång. Jag äter när jag är hungrig och jag äter vad jag vill. Dessutom är jag inte så himla smal. Ska vi se till BMI har jag fortfarande en massa kilo kvar att gå ner och let´s face it, ni har inte sett mig utan kläder så ni har helt enkelt inte en blekaste aning om hur jag ser ut. Så sluta att tragga OM mig när ni tror jag inte hör. Prata hellre MED mig. För det vore mycket trevligare eftersom jag inte har så många som gör det.

Idag har jag dessutom helt gett upp hoppet om någon som jag trodde var min vän. När denne kom in på macken idag för att handla så var det ett minst sagt kyligt bemötande jag fick. Tänker att jag inte ska bry mig men det kändes. En liten bit av mitt hjärta gick sönder. Märkligt hur folk kan förändras. Jag visste det egentligen men jag tänkte väl att kanske när vi träffas blir det annorlunda. Nu känner jag mig mest dumpad. Av någon jag trodde alltid ändå någonstans skulle finnas där. Börjar bli många såna brytpunkter i mitt liv nu. För där finns ju fler som beter sig så mot mig nuförtiden. En efter en visar de att de inte är några vänner. Fattar inte vad som händer! Har jag gjort något egentligen? Något fel? Önskar någon av dem som faktiskt bara dissat mig helt utan förvarning kunde ge mig en förklaring. Då hade jag kunnat släppa det och gå vidare. Nu känns det bara för jävligt. Hatar när folk inte bara kan säga vad som är fel så att man kanske kan rätta till det. Har lagt till en ny ambition på min ambitionslista. Se till att göra mig av med alla puckade "vänner" som ändå inte bryr sig ett smack. Fast jag tror jag snart gjort det faktiskt. Ska bara lära mig att inte bry mig! Åh vad jag önskar att jag bara kunde stänga av mina känslor så jag slapp och känna så här. För det gör ont när man blivit sviken. Nu är det dax att sova. God natt!

1 kommentar: