tisdag 22 februari 2011

Mardrömmar

Trodde de slutat nu. De där hemska drömmarna som jagar mig. De har inte varit där på ett tag nu men i natt så var de tillbaka med sina mörka skuggor. Så nu sitter jag här. Vaknade med ett ryck och är alldeles dyngsur av svett. Bort med er, vill inte ha er här! Nu kan jag inte somna om och den där fruktansvärda ångesten är på plats. Det där som gör att jag inte kan andas. Jag har en hemsk känsla, att något ska hända. Vet ju att det bara är drömmar men det är svårt att få väck. Varför, varför, varför envisas ni med att komma tillbaka? Låt mig va ifred. Det räcker nu. Jag vill ha tillbaka mina fina drömmar. De drömmarna där jag mår bra. Det är ju dem som gör att jag funkar i övrigt. Jag hoppas det bara var en engångsföreteelse för jag orkar inte med er mer nu. Jag vill lämna de där mörka tankarna och gå vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar