söndag 6 februari 2011

Dag 28 – Mina ambitioner

Min största ambition just nu är att komma i ordning här och få lite ordning på mitt liv. Jag ska se till att söka in till skolan till hösten och läsa till specialpedagog eller så kanske jag omskolar mig helt och läser till socionom eller något sådant som har med människor att göra. Klart är iallafall att jag måste göra något åt mitt liv. Jag trivs inte alls där jag befinner mig just nu och det mesta går bara på rutin så något måste hända. Missförstå mig rätt. Jag älskar mitt arbete men det funkar inte med min skitlön, att bara ha deltid och att aldrig få en fast anställning. Det känns som de hela tiden hittar vägar att kringå att LASa in mig genom att de har olika typer av anställningar som räknas olika och dessutom är jag så jävla feg som aldrig säger ifrån. Så jag får helt enkelt söka nya vägar och hoppas det blir bättre.

Andra ambitioner jag har är att komma igång med springningen och gymandet igen. Har varit så himla lat senaste månaderna så det är ett under att jag inte svällt upp mer än vad jag gjort. Jag ska anmäla mig till en lydnadskurs med Gandhi. Tror han hamnat i trotsåldern eller nåt för han kan vara helt oregerlig stundtals. Förvisso fattar jag ju att även han påverkats av det senaste halvårets händelser men jag tror det kan vara bra att gå en kurs både för honom och för mig. Om inte annat träffar jag ju lite människor!

Sist men inte minst så har jag en ambition om att jag ska bli bättre på att ta hand om mig själv och på att ta hand om mina vänner. Just nu känner jag mig som världens uslaste vän för jag hör i princip aldrig av mig till någon så det är ju inte så konstigt att jag är själv. Men det ska bli bättre. Har bara varit mycket nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar