lördag 30 oktober 2010

Jag förstår inte.....

Har fått nattsömnen totalförstörd för nu är det terror på hög nivå........ Jag orkar verkligen inte mer nu. Förstår inte menngen med det här. Jag brukar tro att varje händelse i livet har en mening men jag kaninte riktigt begripa meningen med att jag ska bryta ihop. För det är vad som håller på att hända. Och jag är livrädd för vad som kommer att hända när det sker. Jag FÅR inte bryta ihop. Måste vara stark för barnen..... Jag menar när deras pappa inte är det måste ju iaf jag vara det...... Innan idag var det jobbigt men det kändes ändå som ett steg i rätt riktning. Han har fått lägenhet och flyttar om en vecka, jag har sagt upp den här lägenheten och jag har äntligen fått honom att skriva under skilsmässopapperna.....Men sen...sen började han ringa, smsa och han ger verkligen inte upp....Jag vet att jag kan strunta i att svara och behöver inte ens läsa alla sms men då finns ju risken att han kommer hit. Så jag svarade till slut och nu sitter jag här i mörkret med tårarna strömmande på kinderna och ångesten är på plats...... Jag förstår inte var han vill komma med det här. Det enda han gör är ju att han förstör för barnen. Att han är arg på mig och vill mig ont kan jag förstå och till och med acceptera men varför vill han inte inse att han även gör barnen illa när han gör så här..... Varför kan han inte förstå att de behöver lugn och ro? Nej, jag förstår ingenting och snart ger jag upp...... För jag orkar inte mer. Vill bort. Långt bort där ingen kan nå mig. Där jag kan få lugn och ro i själen. Där jag kan få andas. Där jag kan må bra. Men jag är fast. Fast i en mardröm som aldrig tycks ta slut. Och jag hatar varenda sekund av den.

3 kommentarer:

  1. Så skönt ändå att han äntligen fått lägenhet och skrivit på papperna, det är ändå en bit på vägen och vi får hoppas att han snart inser vad han håller på med och snart tar sitt förnuft till fånga. Jag hatar att se dig sån här, vet ju inte riktigt vad jag ska göra el kan göra.
    Vill bara ha min glad syster yster tillbaka.
    Älskar dig

    SvaraRadera
  2. Ge inte upp! Ge aldrig upp! Vem skulle vinna på att du gav upp...? Ditt ex behöver hjälp...han fungerar inte som han ska och dina barn behöver DIG! För deras skull måste du fortsätta kämpa...en sekund i taget...en minut i taget...sov! Ta promenader i friska luften helst på dagtid så du får både luft och ljus. Det är skitjobbigt nu jag vet! Men du får inte ge upp! När du kommit så här långt och fått igenom skilsmässopapperen så får du inte ge upp...du måste fortsätta kämpa och så småningom skapa ditt nya liv. Jag har varit där. Jag har gråtit. Jag har funderat på att ge upp och att ta mitt liv. Men mitt ex var inte värd det! Det är MITT liv det handlar om och mina barns. Det blir bättre...inte på en gång och allt blir inte lätt men det blir ändå bättre - jag lovar!

    SvaraRadera
  3. Mitt ex sms:ade också mycket...blev skitarg om jag inte svarade...blev skitarg om jag missade att svara på något enda av allt det han skrev i sina sms som var 5-6 normal-sms långa... Jag fick ont i magen varje gång jag hörde sms-signalen. Nu har jag bytt signal men varje gång jag hör den gamla signalen på bussen eller tåget från någon annans mobil känner jag obehag...
    Nu är det drygt ett år sedan vi skrev på skilsmässopapperen och drygt ett halvår sedan den gick igenom juridiskt. Exet stör mig inte lika mycket längre men ibland får han lite återfall och skickar några anklagande sms. Han hotade att ta sitt liv i början också, så att barnen hörde det...fatta hur det påverkade en känslig tonårskille! Han fortsatte att säga såna saker trots att han ca tre månade efter vi hade skrivit på papperen hade en ny kvinna på gång.
    Allt blir inte bra på en gång...och allt blir inte perfekt efter ett tag heller...MEN det blir bättre! En dag i taget...

    SvaraRadera