söndag 3 oktober 2010

Skogspromenad och bullbak!!!!!

 

Jag och min älskade Hampus!
 


Då var det söndagkväll igen och helgen har gått så ofantligt fort! Ändå har jag knappt gjort ett endaste dugg! Är bara trött, trött, trött, trött..... Funderar på om man kan dö av trötthet. För i så fall är jag nog snart i riskzonen.... Är så in i nordens trött på precis allt så hade där funnits ett hål jag kunde krypa ner i hade jag gjort det.


Idag tog jag dock mig själv i kragen och körde ut till hovdala och gick i skogen där med Gandhi och Hampus! Hampus ville inte alls till en början men nog ser det allt ut som om även han njöt av promenaden! Vi såg många svampar men inga ätbara och Hampus tyckte det var synd att vi inte hade en svampbok med oss eftersom hans mamma verkligen suger i svampkunskap!




Men Gandhi fick motion och vi fick lite energi så sen åkte vi hem och bakade kanelbullar inför morgondagen! Även min älskade syster kom hit och hon gjorde middag åt oss! Pasta med någon pastasås! Mumsigt värre=)! Under bullbaket kom också Louise hem och hälsade på och hon tyckte tydligen att jag behövde att göra varpå hon fyllde tvättkorgen med tvätt som jag ska tvätta åt henne....




Det gäller att ha tungan rätt i mun när man bakar!!!

 
Finfina bullar blev det!
            
Söta storasyster tar hand om mig=)!

Och jag tar hand om Flisans tvätt.....

2 kommentarer:

  1. Blev ju en bra dag! Gud vad skönt det finns såna också! Kan undra hur dina bullar smakar...;) Ser jättegoda ut! ( som expert på bakar ser man sånt..)
    Sol i veckan å sol i sinnet!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. mycket smarriga bullar blev det....

    SvaraRadera