tisdag 28 september 2010

Idag har vatt en BRA dag ju!!!!!!!

Idag har jag varit i Varberg och opererat mitt vänstra öga. Snälla Petra tog ledigt och körde mig och vi har haft en alldeles underbar dag med kanonväder! Klockan nio i morse tog vi grodan Gizmo och begav oss ut på vägen. Halv tolv hade jag tid för operation. Vi kom fram punktligt och jag kom in ganska omgående. Jag var duktigt nervös för jag hade i minnet hur obehagligt det var sist. Operationen gick emellertid bra och när klockan var tjugo i ett var jag klar! Halvblind gick vi ut från kliniken och vad händer då! Jo en fågel väljer att bajsa på mig!!!!!! Kunde börjat bättre.....

Sen tar vi oss ut till Varbergs fästning för att äta lunch, deras restaurang var dock stängd för säsongen så vi går till ett ställe nere vid hamnen och äter. Vi åt kycklingfilé med kantarellsås och ris. Kycklingen var tämligen smaklös men såsen var god och de hade en gigantisk salladsbuffé så vi blev mätta och belåtna!


Petra på restaurang Campus i Varberg!



Efter att vi ätit begav vi oss till Gekås i Ullared. Har varit där två gånger på en vecka nu, det är lika många gånger som jag någonsin varit där innan...... Men idag gjorde jag fynd minsann! En kofta, två bh:ar, upptäckte dock att mina bröst börjar försvinna då jag fick gå ner i storlek=(, två par leggings, ett par örhängen, hårsnoddar, make-up svampar, tre par läsglasögon och jättefina adventsljus blev det! Sen gick vi ut till MQ:s outlet och där hittade jag jeans, TVÅ storlekar mindre än vanligt=),  och en tröja!
Vid sextiden styrde vi kosan tillbaka mot Hässleholm. Det gick bra och köra. Vi höll dock på att köra på ett rådjur strax utanför Örkelljung men vi är hemma!




Är minst sagt nöjd med mina inköp. Lite ångest eftersom jag gjort av med way to much money... Men skit i det! Shopping är underbart!


Hemma i Hässleholm var vi klockan åtta och sen har jag bara varit hemma och tagit det lugnt! Var i lägenheten en liten runda för att hämta nya ögondroppar men hade pappa med mig så det gick bra. Var underbart att kramas lite grann med mina barn!

Nu sitter jag här vid datorn och skriver för jag kan inte sova... Dagen har varit bra men jag kan inte somna ändå. Det värsta av allt är att jag inte ens kan se vad klockan är när jag ligger i sängen utan mina glasögon. Ser bara suddiga tecken då.... Men jag har lyckats att få in lite bilder här iaf vilket kanske kan göra den trevligare att läsa=)!

Nu ska jag göra ett nytt försök med sömnen... Annars får jag väl städa rummet eller något. Skulle faktiskt behövas. Här börjar se ut som på den tiden när jag bodde hemma och var femton... Skärpning Helena! Men sängen först, rummet får nog vänta tills i morgon!

God natt världen!

1 kommentar: