lördag 18 september 2010

Politik och fotboll kring middagsbordet!

Vaknade vid halvsju i morse.... Somnade runt tvåtiden så det blev ju några timmar iaf=)! Är dock väldigt trött och orkar liksm inte ta mig för det som jag borde göra, dvs städning, ut och röra på mig, laga mat etc. Finns liksom ingen energi.... Känner mig som en urlakad wettexduk ungefär..... Önskar att få vakna snart och känna att jag mår bra!

Vädret är ju inte heller så inspirerande. Hade egentligen tänkt gå upp till stan med killarna och gå inom miljöpartiets valstuga. Hampus hade missat den när de var där med skolan och han ville ha en sån där knapp ifrån dem. För om han hade fått rösta hade han varit miljöpartist!!!!! Han tycker att miljöfrågan är väldigt viktig och vi vuxna borde lära oss att åka buss oftare. Han kunde minsann argumentera bra för sin sak min goa son när vi satt och pratade politik vid middagsbordet igår. Kanske en blivande politiker där.... Samuel skulle röstat på socialdemokraterna om han fick rösta. Bägge killarna sågade Sverigedemokraterna vid fotknölarna! Gött! Hampus berättade att när de varit i deras valstuga hade de sagt att de vill bli av med invandrarna så att det kunde serveras godare mat i skolan! Även de som är tio år begriper att det knappast är invandrarnas fel att skolmaten ibland är under all kritik!!!! Så jag känner att jag har smarta ungar faktiskt=)!

Jag och Samuel pratade om skolan. Han tog verkligen samhällsboken och pluggade en fredagkväll! Jag funderade på att ta fram febertermometern=D! Han har bestämt sig för att plugga ordentligt nu i 9:an för han har hittat var han vill gå på gymnasiet. På Filbornaskolans idrottsgymnasium, där inriktningen ska vara samhällsvetenskapligt program med fotbollsinriktning! För nu ska han bli fotbollsproffs! Men för att komma in behöver han bra betyg och därav pluggas det numera i det här hemmet även på fredagkvällar=)!

Nu ska jag googla för att se om jag hittar någonstans där jag kan få tips på hur jag designar min blogg så den blir snyggare och bättre!!! Känner att min layout är en smula tråkig ...... Önskar er alla en förträfflig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar