måndag 20 september 2010

Ögonoperation och Ullared.

Idag var det dags att operera mitt ena öga för starr. Är sällan så nervös och rädd som när jag ska in till något som har med sjukvårde att göra. Men det var oerhört trevlig personal där, och doktorn tyckte det var trevligt med en något yngre besökare än vanligt. I väntrummet satt nämligen jag och en bunke äldre damer..... Men jag betedde mig som en liten unge och de fick ge mig en stesolid för att jag överhuvudtaget skulle lägga mig på britsen..... Det snurrade duktigt kan jag säga, är inte van att knapra piller..... Trots pillan var jag ändå duktigt nervös och sköterskan fick hålla ig i handen och påminna mig om att andas. Nu är det en vecka till nästa gång och jag är redan nervös för det var det värsta jag varit med om. Dyrt blev det också! Hämtade ut ögondroppar för 460 kronor efter själva läkarbesöket!

Efter operationen körde vi inom Ullared och handlade lite höstkläder till barnen. En mindre angenäm upplevelse det också eftersom jag inte kunde se hur grejerna egentligen såg ut! Men jag lyckades iaf hitta höstjackor, vantar och mössor till barnen. Det var många som tittade lite konstigt på mig när jag gick runt med solglasögon på varuhuset=)!

Nu är jag äntligen hemma, fortfarande lite halvblind så jag har fått förstora upp dataskärmen till dubbel storlek för att överhuvudtaget kunna läsa vad där står. Börjar förstå hur folk som inte kan läsa känner sig. Det är hemskt! Ser en massa svarta pluppar som bara flyter ihop till en suddig massa.... Som fluglortar ungefär..... Men det ska bli bättre säger dom som vet. Men just nu är det jobbigt. Kan inte se ordentligt, kliar och skaver något kopiöst i ögat och jag får inte klia tillbaka.... Tycker enormt synd om mig själv! Jag är enormt trött och tänker att kanske kanske kan jag somna tidigt ikväll. Och imorgon hoppas jag att det känns lite bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar