lördag 18 september 2010

Vad händer när orken tar slut?

Har haft en ganska lugn dag idag och trodde i min enfald att jag även skulle få en lugn kväll. Det fick jag inte. Allt är igång igen och jag orkar verkligen inte mer. Är det okej om jag bara lägger mig ner och försvinner nu för det går inte mer? Jag varken kan, vill eller orkar mer. Varför kan han inte förstå det? Varför kan han inte förstå att han inte kan tvinga mig kvar? Ikväll ringde messade han för att berätta att han nu ska gå och ta livet av sig. Det säger han ganska ofta men jag tror och hoppas att han inte gör det. Men om han gör det är det mitt fel. Det har han i princip berättat för alla inklusive barnen. Kan jag leva med det?Jag vet inte.... Jag vet faktiskt ingenting längre. Jag vet bara att jag är på gränsen till ett sammanbrott just precis nu och jag behöver hjälp. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Än så länge finns där tydligen en liten liten ork kvar, för jag sitter upp och jag skriver här Men det gör jag för att jag behöver hjälp För vad händer när orken tar slut? Det gör den snart. Jag känner det i varje kroppsdel. Min kropp känns som den är tusen år gammal. Det är jobbigt att ens ta sig upp för att gå på toaletten. Jag orkar inte mer, men jag måste orka..... Snälla hjälp mig för jag kan inte hantera det här längre..... Snälla hjälp.....

1 kommentar:

  1. Hjärtat! Du behöver inte klara detta ensam! Ring och få hjälp!!! Ring till mamma!

    SvaraRadera