söndag 19 september 2010

Nu har jag röstat!

Har varit och gjort min plikt för Sverige nu. Jag har röstat. Och jag har röstat rött!!!!!! Vallokalen var knökfull och fick stå i kö nära en halvtimme. Verkar gott för demokratin! Louise var också med och röstade för allra första gången! Det är en speciell känsla att gå och rösta och hon var allt lite nervös. Helst ville hon att jag skulle rösta åt henne men även hon insåg poängen med fria, hemliga val till slut så hon gick snällt in bakom skärmen själv och tog sitt beslut. Det gick hur bra som helst! Är väldigt stolt över henne. Ska bli spännande att följa valvakan ikväll. Håller tummar och tår för att Sverigedemokraterna INTE kommer in i vår riksdag. Nu har jag gjort mitt för att förhindra detta. Hoppas innerligt att vi är många som gör det. Både röd som blå! Tänk så mycket som vi inte haft en aning om ifall vi inte haft någon invandring! Så min uppmaning till alla idag är: Gå och rösta! Var stolt över att vi har den rättigheten som egentligen är en skyldighet! För hur vi än ser på det så har vi ingen rätt att klaga om vi inte visar var vi står! Så stå upp för demokratin! Rösta!

2 kommentarer:

  1. Inga ord, bara kramar! Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, inga jävla SD i riksdagen. Jag har röstat rödgrönt :) kram på dig vännen

    SvaraRadera