onsdag 29 december 2010

Snart slut på detta året!

Idag är det den 29 december. Återstår alltså endast två ynka dagar på detta skitår. Åh vad jag önskar att nästa år ska bli bra! För mig, för mina barn, ja även för deras far så han kan gå vidare, och för alla andra som har demoner att kämpa emot. Känns som om det kan bli bra, det kan ju iaf inte bli sämre.... Men jag känner det som en ny chans liksom. Att lägga allt det gamla bakom mig och börja om på nytt! På nyårsafton ska jag ut till syster yster och co i hästveda. Problemet är nu bara hur..... Samuel ska liksom ha kompis med sig så helt plötsligt blev vi ju en för mycket i liftbilen.... Men men det löser sig. Hoppas på att jag kanske ska kunna låna pappas bil. Är ju inte tvungen att dricka alkohol. Funderar starkt på att inte göra det för barnens skull. De har fått uppleva baksidan av den alltför ofta. Samtidigt är det lite tråkigt att inte kunna skåla i champagne på 12-slaget men som sagt det är inte hela världen. Jag hade först tänkt att sitta här hemma själv på nyår men systra min pratade mig tillrätta och ja, för barnens skull ska jag fira. Vad mig anbelangar hade jag lika gärna legat här hemma under täcket och tjurat. Men syster, du behöver inte vara orolig. Jag ska göra mitt bästa för att ha skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar