fredag 7 januari 2011

Dag 06 – Min dag

Idag har jag varit extremt lat. Men sen har jag heller absolut ingen energi att prata om. Gick upp i morse med föresatsen att röja här hemma eftersom barnen skulle komma idag men det hände absolut ingenting. Vilket gör att jag känner panik nu eftersom jag jobbar resten av helgen så nu kommer ingenting bli gjort=(. Var uppe hos doktorn men på det skitstället är det ju lönlöst att försök få hjälp på eftersom alla pensionärer är där först och snor åt sig alla nummerlappar så jag får väl fortsätta mitt sömnlösa liv fram till sportlovet nu då och göra ett nytt försök då.

Vid tolvtiden åkte jag och Jenny först hem till hennes mamma och Roffe där vi fick lite lunch, tack Helén, och sen fortsatte vi upp till stan för att träffa Sass! Åh vad roligt det var att träffa henne. Har inte sett henne sen gymnasietiden men det var precis som det var igår när vi satt där! Det var vi tre som höll ihop under hela högstadiet och då på den tiden trodde vi nog aldrig att något skulle splittra oss. Men sen kom vi på något vis ifrån varandra. Men nu har vi återtagit kontakten och jag hoppas det fortsätter! Nästa gång är det jag och Jenny som tar oss ner till Malmö och hälsar på henne!

Halv tre skulle jag hämta barnen och vid tjugo över två ringer jag Nisse för att be honom skicka ner barnen när jag kommer eftersom vi skulle på kalas i Hästveda. Varpå hans kommentar är: Är du nykter idag då? Har ju sett att du har supit nästan hela veckan. Och sen var där en massa annat som han hade synpunkter på om hur jag lever mitt liv, vilka jag umgås med, vad jag gör, vad jag säger, vad ANDRA säger (vilket tydligen är mitt fel det med) och en massa annat tragg. Jag exploderade! För det första så har han INGEN som helst att ifrågasätta huruvida jag är nykter eller inte efter att han söp sig igenom julen NÄR BARNEN VAR DÄR! För det andra är det INTE att supa för att jag drack lite glögg hos Petra i tisdags eller för att jag drack någon drink hos Jenny igår. För det tredje ska han GE FAN I ATT ANVÄNDA HAMPUS FACEBOOK FÖR ATT KOLLA MIG! Bråket var ett faktum och mina stackars föräldrar fick nog en chock när de plockade upp mig för att köra och hämta barnen.

När barnen väl var hämtade körde vi ut till Hästveda för att fira Amanda som fyller sju år idag! Så stor hon blivit den lilla loppan. Det var trevligt trots mitt allmänt dåliga humör och syster hade gjort smarrig varm smörgåstårta. Mätta och belåtna skulle vi åka hem. Tyvärr strejkade Samuel och skulle stanna hos moster. Lite tråkigt eftersom jag kappt sett honom men orkade helt enkelt inte bråka om det varpå han fick stanna. Jag och Hampus åkte till Maxi handlade godis och sen hem. Nu har vi myst i soffan framför Let´s Dance, men han tycker nog hans mamma varit hemskt tråkig eftersom jag legat och halvslumrat framför TV:n hela kvällen.....

Japp det var min dag idag. En inte alltför bra dag men barnen har kommit hem och det känns skönt. Dock vet jag att nu inleder jag en ny vecka med terror, för det är så det är. När barnen är där är det mestadels lugnt på den fronten, något enstaka sms men hanterbart. Men när barnen är här. Då blir det ett helvete om kvällar och nätter med sms och telefonsamtal. Men jag stänger av telefonen. Eftersom jag tydligen är dömd till att leva ett liv där jag ska behöva hitta former för att stå ut med hans stalking. Är bara så trött på att vara trött. Är trött på att ständigt bråka. Är trött på att alltid behöva redogöra allt jag gör. Är trött på att bli kontrollerad. Är trött på att inte få leva som jag vill. Är trött på att ständigt vara på min vakt. Är trött på att inte veta vem jag kan lita på och vem som vill mig illa. Är trött på att be om ursäkt för min existens. Är trött på att känna mig dålig. Är trött på att bli behandlad illa. Är trött på mig själv. Är trött på allt. Ja, jag är trött helt enkelt...... BLÄ!

1 kommentar: