onsdag 19 januari 2011

Dag 18 - Mina dåliga sidor

Hujeda mig! Det blir till att rannsaka mig själv här tror jag. Fast jättesvårt att hitta dåliga sidor har jag inte tyvärr.....

Det första jag tar upp är mitt otroligt dåliga morgonhumör! Prata helst inte med mig överhuvudtaget den första timmen jag är vaken så går det bra. Kan tyvärr vara riktigt sur och bitsk under den tiden. Egentligen kan jag nog ta upp mitt explosiva humör överhuvudtaget. Som väl är har jag med tiden lärt mig att lägga band på mig själv men fortfarande kan jag explodera för minsta lilla grej om det är fel dag. Och när jag blir arg blir jag ARG! Till mitt försvar kan jag dock säga att anfallen går över kvickt och jag är bra på att förlåta och är absolut inte långsint. Har helt enkelt kort stubin men det går över snabbt.

Är också EXTREMT dålig förlorare. Jag hatar verkligen att förlora, är det tävling vill jag vinna till varje pris och jag skulle nog kunna gå över lik för att vinna. Fast ska jag vinna ska jag vinna rättvist för jag skulle aldrig kunna fuska.

Jag är en ganska slarvig människa. Har lätt för att få oordning på alla saker och papper och varje månad innebär att jag får leta lite i alla lådor och skåp för att hitta räkningar och dylikt. Nu har jag emellertid ordnat mig en pärm till allt sånt och när mitt nya liv börjar om lite mer än en vecka ska jag bli en sån där äckligt strukturerad människa som har järnkoll på allt och bokför alla inkomster och utgifter=)! 

Är sjukt glömsk när det kommer till saker jag ska göra. Ska jag komma ihåg möten och dylikt måste jag ha det uppskrivet annars förtränger jag det blixtsnabbt.

Är dålig på att prata om problem. När jag mår dåligt för att någon sagt eller gjort något är det sällan jag vågar gå till botten av problemet och reda ut det med personen i fråga. Går hellre runt och tiger och lider. Följden blir att jag blir än mer ledsen.... Fast å andra sidan har jag ju nu iochmed bloggen fått en kanal där jag kan skriva av mig. Fast det löser dock inte sådant som handlar om personliga relationer.

Har extremt lätt för att gråta. Kan förvisso vara både bra och dåligt. Men jag börjar JÄMT lipa och jag avskyr att visa mig svag.

Pratar för mycket. Har en tendens, i synnerhet när jag är nervös, att prata otroligt mycket vilket gör att folk kan uppleva mig som jobbig.

Är högljudd. Får ofta kommentarer om det. Till mitt försvar kan jag bara säga, jag har fyra syskon! Ville man bli sedd gällde det att låta mest! Försöker dock att dämpa mig numera.För även detta gör ju att jag kan upplevas som jobbig.

Måste väl erkänna att jag är ganska bortskämd. Får jag inte som jag vill tjurar jag tills jag får det. Har väl blivit något bättre med åren men kan fortfarande tjura till mig saker. I synnerhet från pappa.......

Nej nu tänker jag inte skriva om fler dåliga sidor=(.... Blir ju ledsen här ju..... Längtar tills jag ska skriva om mina bra sidor ist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar