onsdag 26 januari 2011

Flyttkaos och onsdagsmys.

Lägenheten ser fortfarande ut som ett katastrofområde och jag har smått panik. Dagen började i katastrof, eller rättare sagt katastrofen, dvs mitt urusla humör, började redan igår kväll. Vi rensade som sagt förrådet igår och det som skulle slängas bestämde jag med min pappa att vi skulle köra till tippen, tillsammans med ett stort skåp som stod i köket tidigare, idag när jag kunde komma loss tidigt från jobbet. I går kväll ringer han dock för att säga att han var tvungen att köra Cilla till doktorn istället och kunde med andra ord inte hjälpa mig. Jag blev arg, ledsen och frustrerad. Kände mig så fruktansvärt övergiven, bortvald och hjälplös. Arg som jag var gick jag bärsärk på skåpet så jag fick ner det till småbitar så idag tog jag helt sonika och bar ut alla grejor i bilen och körde till tippen själv! Följden har dock blivit att min rygg knappast blivit bättre utan snarare sämre så frågan är om den håller tills på söndag. Från och med nu är det dock lika bra att tänka att jag ska ordna allt själv och den hjälp jag får blir bonus istället så slipper jag bli besviken fler gånger när folk väljer bort mig. För tro mig det är inte första gången det händer och antagligen inte den sista heller.

Nästa grej som ställer till allt för mig var att hon som jag ska byta lägenhet med absolut inte kan börja flytta innan lunch på söndag. Så nu får jag hoppas att alla snälla människor som lovat att hjälpa mig har tid att ägna sin söndag eftermiddag/kväll åt lilla mig.

När jag sen väl kommer till jobbet så ska mina elever börja tjura och jag orkar inte med det just nu! Blir på ohyggligt dåligt humör av sånt och då blir de ännu värre så jag känner att jag inte gör något speciellt bra jobb för tillfället. Men med tiden blev det dock bättre och arbetsdagen förflöt tämligen bra annars.

När jag väl kommit hem från tippen hämtade jag Louise som kom hit idag för att äta middag. Här i familjen Sjöstedt/Nilsson/Bengtsson har vi nämligen from idag infört mysonsdag! Den går ut på att Samuel efter eget förslag står för matlagningen efter recept som han själv valt ut. Idag vankades det kantarelldoftande fläskfilé i panna vilket var helt underbart gott! Han kan den grabben<3! Därefter satt vi bara och pratade, mös och umgicks och den här dagen som började helt katastrofalt slutade hur underbart som helst! Älskar mina barn så otroligt mycket och jag är så glad för dessa guldstunder! De behövs!

Mästerkocken visar upp sin supersmarriga rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar