onsdag 26 januari 2011

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

När allt känns skit och livet går enbart i gråskala så finns där ändå lite ljuspunkter som gör att man känner hopp och att man helt enkelt orkar fortsätta. Ska försöka få ner dem på pränt. Det är inte lätt för det finns så otroligt många små saker som kan betyda massor just de dagar då man känner sig nere. Några av dem är självklara och andra är kanske sånt som inte syns men märks.Här kommer en del som i alla fall får mig att må bättre. Kan dock inte rangordna dem så jag sätter bara punkter framför.
  • Mina barn! Mina älskade underbara barn, både biologiska och min bonusdotter! I synnerhet när vi har sådana mysdagar som idag!
  • Mina vänner! Jag älskar er, mest bara så ni vet! Hade inte klarat en dag utan er! You mean the world to me!
  • Gandhi!
  • Ett sms, ett mail eller ett telefonsamtal. Trevliga sådana då givetvis.
  • Spontanbesök av någon man gillar!
  • En kram!
  • Uppmuntrande ord.
  • Komplimanger.
  • Att få höra att man duger!
  • Höra mina barn säga: Jag älskar dig mamma!
  • Hjälp.

2 kommentarer:

  1. Tänkte just på dig, passar på och skickar en bamsekram till dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh! Sverre tack! Skickar en tillbaks! KRAM!

    SvaraRadera