tisdag 25 januari 2011

Dag 22 - Det här ångrar jag

Jaha... Dags för nästa inlägg två dagar försent men jag har fullt upp om man säger som så. Och eftersom jag fortfarande är rätt stressad få jag helt enkelt tåla att jag inte kommer bli klar med mina dagsinlägg förrän i början av februari.  Men här kommer inlägg nummer 22, Nu är det meningen att jag ska skriva om vad jag ångrar. Jag ångrar en hel massa saker.  Jag ångrar att jag flyttade hemifrån så tidigt som jag gjorde. Att jag dessutom flyttade rakt in till Nisse var ju inte heller helt genomtänkt. Jag ångrar att jag hoppade av skolan. Jag ångrar att jag aldrig var ute och reste. Jag ångrar att jag inte flyttade ifrån denna hopplösa håla som endast består av lögner och skitsnack. Jag ångrar att jag inte tog ut skilsmässa långt tidigare än vad jag gjorde, Jag ångrar... Ja som sagt jag ångrar en hel massa saker och vissa saker tänker jag inte nämna här. Ganska dumt egentligen för samtidigt är det ju just dessa sakerna som gör mig till mig. Det är dessa sakerna som gör att jag har mina älskade barn. Det är dessa sakerna som gör att jag har de underbara vänner som jag har kvar idag så egentligen är det ju ganska bra att jag gjort som jag gjort även om där finns saker man skulle vilja ändra på. Men det går ju faktiskt inte så det är ju bara att inse att det som gjorts är gjort och från och med nu blickar jag framåt för att skapa mig den framtid som jag vill ha utifrån de erfarenheter jag har nu efter alla mina misstag, För som man säger, det är ju av misstagen man lär sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar