måndag 31 januari 2011

Hemlös

Shit vad trött jag är nu! Har inte skrivit sen i torsdags och jag kan säga att jag har haft fullt upp sen dess. Mina dagsinlägg kommer senare för just nu känns det bara som att jag inte har tid helt enkelt. Har dessutom ingenstans att ta vägen känns det som, så att jag kan slappna av och få lugnet att skriva. Ikväll är jag dock hos Petra och Patrik och det är så skönt att bara kunna slappna av! Tänker dock priorotera att uppdatera er om hur min värld ser ut just nu.

Har äntligen flyttat ut ur lägenheten på Österåsgatan. Detta gjordes igår med hjälp av Patrik, Petra, Åsa, Lasse, Jenny, Pappa, Johan, Henrik, Tina, Ingrid och Bertil och jag är er alla EVIGT tacksam för det! Ni är bäst! Förlåt mitt något usla humör, blir något disträ när ingentig blir som väntat, Jag ska bjuda er på värsta brakmiddagen så fort jag kommit på plats!

Själva utflytten gick bra men när vi anländer till det nya stället har människan överhuvudtaget inte flyttat på några saker. Hon var heller inte klar med städning och annat så JAG fick helt sonika bära ut deras sopor. Det ensa rummet som var tomt var vardagsrummet, resten skulle de ta idag. Följden blev att vi fick trycka in ALLT mitt bohag i vardagsrummet så det är kaos på hög nivå där uppe. Jag säger till dem att förrådet nere vid min gamla lägenhet är tomt så där kan ni ju sätta in grejor. De kör dit en sisådär fyra lådor sen såg vi inte dem mer.

Idag var det så dax för besiktning av min gamla lägenhet, den gick igenom med bravur=)!, sen skulle hon få nycklarna så de kunde ta sina grejor i min lägenhet. Detta var klockan 13.00. Halv fyra dök de upp för att hämta grejor i min lägenhet. MEN de hade INGET släp med sig och saktfärdigare människor får man leta efter! Börjar fundera på om de går konstant på valium eller något! När killen skulle gå ner med grejor till bilen tar han TVÅ lösa saker och bär ner. I den takten är jag glad om jag kan komma i ordning under sportlovet. SUCK!

Men men jag ska inte klaga. Jag har äntligen min lägenhet. Det står mitt namn, Sjöstedt, på dörren=)! Får väl dock säga till om att Nilsson också sätts upp. Barnen heter ju trots allt det och även jag faktiskt men jag heter Sjöstedt oxå. Det är jobbigt att ha en lägenhet men inte kunna bo i den! Jag ville ju ha mitt eget hem ju! Jag är dock glad att jag har Petra där jag blivit inneboende just nu. Tro inget annat! Underbara människa som öppnar sitt hem för mig. Men still, jag vill ha mitt eget place. Jag betalar ju för det. Och jag vill kunna ha mina grejor. Och jag saknar min hund som fått bo hos mamma och pappa nu.  Så nu hoppas jag att jag iaf ska kunna sätta sängen på plats i morgon så jag kan sova där!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar