lördag 22 januari 2011

Dag 21 - Mina rädslor

Mina rädslor. Det har jag en hel del.
Jag är sjukt rädd för ormar. Klarar inte ens av att se dem på bild och skulle jag se en i verkligheten får jag fullständig panik! Jag tycker även spindlar är läskiga men får jag välja mellan en spindel och en orm skulle jag kunna kela med spindeln!

Jag är också oerhört rädd för döden. Skulle nog kúnna kalla denna rädsla för ångest. Ibland kan jag få för mig att om jag somnar kommer jag aldrig mer att vakna och då kan jag tvinga mig själv att vara vaken bara därför. För jag vill verkligen inte dö. Weird! Jag vet men jag ÄR konstig!
Jag är också rädd att någon av mina nära och kära ska dö. När jag var liten och delade rum med syster yster kunde jag skriva en lapp till henne att hon var tvungen att väcka mig när hon kom hem för att jag skulle se så hon levde. Nu när jag är vuxen kan jag inte somna förrän jag har kollat så att barnen och hunden andas.... Kollar jag det inte kan jag inte somna på grund av det så då går jag upp igen.
Jag är väldigt rädd för vapen. Gillar dem inte alls och jag blir oerhört illa till mods om jag ser ett. Antar att det har med min egen rädsla för döden att göra.

Jag är rädd för att vara ensam. Ensamhet KAN vara skönt men påtvingad ensamhet är hemskt och jag är rädd, oerhört rädd att jag kommer bli ensam.

Men den största rädslan jag har är nog mig själv...... Tänker så många konstiga tankar att jag blir rädd ibland.

Det var nog allt som konstiga Helena kunde komma på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar