fredag 14 januari 2011

Dag 13 - Min favoritplats

Har svårt att välja mellan två platser faktiskt... Den ena är gotland. Älskar den ön! Den är vacker, rogivande och alldeles underbar! Tyvärr kan jag inte åka dit så ofta så om jag ska ta en speciell plats för mig här på hemmaplan blir det slättsjö! Slättsjö ligger mitt ute i skogen ca fem kilometer från Röke. Där har pappa och faster kvar sitt gamla föräldrahem som är ett rött hus med vita knutar! Jag älskar det stället. Dit kan jag åka bara för att lyssna på tystnaden. Eller för att promenera i den vackra bokskogen och bara lyssna på vinden som susar i träden, fåglarna som kvittrar och andra djur som befinner sig i skog och mark. Det enda som är synd är att där inte finns någon riktig toalett och dusch! Hade där bara varit det hade jag nog utnyttjat det betydligt mer! Men att åka dit för en dag är helt okej och ibland är det vad som behövs för att ladda batterierna. Tyvärr har jag inga foton på dessa underbara platser just nu men det kommer senare! Lovar=)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar