tisdag 11 januari 2011

Dag 10 – Mina syskon

Mina sykon ja! En hel drös är dem och jag älskar dem allihop=)!

Min äldsta bror heter Tomas och han fyller 50! år i år.  Han och hans familj bor på gotland nu så jag träffar honom inte så ofta som jag skulle vilja. När jag var liten tog han ofta hand om mig och jag fick som fyraåring hänga i stans flipperhallar med honom=)! När jag var i sjuårsåldern träffade han Kicki som han fortfarande är tillsammans med och efter några år beslutade sig de för att flytta till Gotland. Tomas hade väl alltid velat tillbaka dit då han var 13 år när mamma och pappa och mina äldre syskon flyttade ner hit till skåne. Nu bor det som sagt där på Seriges underbaraste ö och jag hoppas att jag så småningom ska få råd att åka dit oftare. Tomas och jag har en bra relation trots åldersskillnaden och om inte annat så har jag mina underbara brorsbarn, Jenny, Jessica och Jens som jag älskar att hänga med när jag är på ön. Den äldsta Jenny är ju inte mer än fem år yngre än mig och vi brukar kunna ha riktigt roligt ihop=)!

Nästa storebror är Ola och han har precis fyllt 40. Även han bor på tok för långt ifrån mig, närmare bestämt i Stockholm. Fast honom träffar jag oftare eftersom han åker ner hit ganska regelbundet. Även till honom önskar jag dock att jag kunde ta mig till lite oftare. Ola är den som fått mig att börja springa! Han var tidigare en storrökande, innesittande och fullständigt otränad kille som helt plötsligt fimpade började ut och röra på sig och nu springer han maratonlopp på mer eller mindre löpande band =)!  Så då tänkte jag att kan han kan jag;)! Ola är också den som nog mest är förebild för Samuel då de har sitt stora fotbollsintresse gemensamt, och när han kan tar han med Samuel på fotbollsmatcher runtom. Under hela U21-em här i Sverige bodde de mer eller mindre i Malmö för att inte missa några matcher, och nu i sommar åker de till Moldavien för att se på EM.kval. Dessvärre är min bror dock AIK:are men man kan ju inte begära mer av en stockholmare;)!

Sen kommer min syster Åsa. Min älskade, fina, underbara storasyster! Hon fyller 39 år i år och hon bor tack och lov bara i Hästveda. Hon är inte bara min storasyster utan också min bästa vän och jag vet inte hur jag skulle klara mig utan henne. Det finns ingen som ställer upp på mig så mycket som hon gör och jag älskar henne av hela mitt hjärta! Och det finns inget bättre än att komma ut till henne och hennes underbara kids Anton och Amanda, och ja även Lasse är för det mesta underbar;)!

Sist och minst är min lillebror Henrik. Han är 27 år så det är rejäl spridning på mina syskon;)! Han och hans fru Cilla bor än så länge här i stan med sin underbart söta dotter Willja. När som helst väntas det dock tillökning och de är på väg att flytta till Kristianstad eftersom Cilla kommer därifrån. Inte så långt iaf=)! Träffar inte dem så ofta som jag borde dock, vilket är väldigt synd=(.

Så ser syskonskaran Sjöstedt ut... Eller ska vi hårddra det, syskonen Larsson/Sjöstedt, då Tomas faktiskt heter Larsson efter mamma..... Men mina syskon är det och jag känner mig lyckligt lottad som har så många!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar