torsdag 27 januari 2011

Dag 24 – En första

Heh! Kom direkt att tänka på min allra första egna bil! En volvo 244 av årsmodell 1975, alltså lika gammal som jag! Var så lycklig när jag köpte den. Handmålad röd så att man såg penseldragen och rallyratt! Det var verkligen världens fulaste bil men jag älskade den och den var min! Dessutom var det den mest pålitliga bil jag någonsin haft! Den startade i ALLA väder och strulade aldrig med mig. Kan nästan sakna den lite! Har tyvärr inget kort på den på datorn som jag kan lägga ut! Ska minsann se om jag kan scanna in en bild vid ett senare tillfälle, för detta vrålåk bör ses=)!

1 kommentar:

  1. Har också haft en röd 240-75. Den var bara fyrväxlad o varvade som en galning över hundra.. la inte en krona på den förutom lite bensin ibland. Gungade skönt, för stötdämparna var som cykelpumpar modell äldre.. Hoppas få se en bild av din pärla..gärna med dig på bilden också, tidsenligt klädd med högsta mode på frillan..;-)
    Kramar..

    SvaraRadera