måndag 10 januari 2011

Dag 09 – Min tro

Jag har nog ända sen jag var liten varit en sökare. Jag vill finna det där svaret om vilken mening livet egentligen har. Jag vägrar att tro att allt skulle vara så meningslöst att vi föds, vi lever och vi dör. That´s it. Där måste finnas något annat. Jag tillhör den kristna tron och kan inte påstå som så många andra att jag skulle vara ateist. För när jag går i kyrkan får jag ett sånt där inre lugn. Jag känner mig trygg. Men vad tror jag egentligen? Jag tror definitivt på en högre makt, jag tror på gott men jag tror också på ont. Men tror och hoppas att det goda kommer att övervinna det onda till slut även om det känns hopplöst ibland. Jag tror nämligen att allt som sker, sker av en anledning och även om där ibland inte finns någon rim och ranson i det som sker så finns där en anledning som till slut kommer att mynna ut i något gott. Detta är en av anledningarna till att jag överhuvudtaget orkar kämpa vidare. Tron och hoppet är ju det man har att ta till när allt är hopplöst och livet går i svart. Det är tron och hoppet som gör att man trots allt kan ana det där ljuset långt borta. Det är tron och hoppet som får en att kämpa! Så jo, en tro har jag. Även om jag just för tillfället kämpar med mina tvivel......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar